להזמנת פנסיון חייגו: 052-5822281

חושים של כלב

כלבים הם יצורים מרשימים עם חושים חדים מאוד. הם יכולים לראות, לשמוע, להריח, לטעום ולגעת בצורה טובה בהרבה מאשר בני אדם. החושים החזקים שלהם עוזרים להם לשרוד בטבע, ואף מסייעים להם ליצור קשרים עם בני אדם.

ראייה

ראייה היא אחד החושים החשובים ביותר של הכלב. הם יכולים לראות טוב יותר בלילה מאשר בני אדם, והם יכולים להבחין בתנועות קטנות מאוד. הכלבים גם בעלי שדה ראייה רחב יותר מאשר בני אדם, מה שאומר שהם יכולים לראות דברים מימין ומשמאל להם בו זמנית.

העיניים של הכלב מחולקות לשתי שכבות: שכבה חיצונית ושכבה פנימית. השכבה החיצונית היא האחראית על ראייה באור בהיר, והשכבה הפנימית היא האחראית על ראייה באור חלש. הכלבים גם בעלי רשתית עבה יותר מאשר בני אדם, מה שאומר שיש להם יותר תאים קולטני אור ברשתית שלהם. זה מאפשר להם לראות טוב יותר באור חלש.

שמיעה

כלבים יכולים לשמוע טוב יותר מאשר בני אדם. הם יכולים לשמוע צלילים בתדרים גבוהים יותר, והם יכולים לזהות צלילים מרחוק. הכלבים גם בעלי יכולת לשמוע צלילים שמבני אדם לא יכולים לשמוע, כמו צלילים של חרקים או יונקים קטנים.

האוזניים של הכלב גדולות ומוארכות. זה מאפשר להם לאסוף יותר צלילים. הכלבים גם בעלי תנועה של האוזניים שמאפשרת להם לכוון את האוזניים לכיוון הצלילים.

ריח

יכולת הריח של הכלב היא מדהימה. הם יכולים להריח דברים שמבני אדם לא יכולים להריח, והם יכולים לזהות ריחות מרחוק. הכלבים משתמשים בריח כדי לנווט בסביבה שלהם, כדי למצוא מזון, כדי לזהות טורפים וטרף, וגם כדי ליצור קשרים עם בני אדם.

האף של הכלב גדול מאוד. הוא מכיל יותר מ-220 מיליון תאים קולטני ריח, בעוד שלבני אדם יש רק כ-6 מיליון תאים כאלו. זה מאפשר להם להריח דברים ברזולוציה גבוהה יותר.

טעם

יכולת הטעם של הכלב היא פחות מפותחת מאשר של בני אדם. הם יכולים לטעום טעמים מתוקים, מלוחים, חמוצים ומרירים, אבל הם לא יכולים לטעום את כל הטעמים שבני אדם יכולים.

הלשון של הכלב מכוסה בבלוטות טעם. הבלוטות הטעם עוזרות לכלב לטעום את האוכל. הכלבים גם בעלי חוש ריח מפותח מאוד, מה שמאפשר להם לזהות את הטעם של האוכל גם על ידי הריח שלו.

מגע

כלבים יכולים להרגיש דברים באמצעות העור שלהם. הם יכולים להרגיש טמפרטורה, לחץ, מרקם ותנועה. הכלבים משתמשים במגע כדי לחקור את הסביבה שלהם, כדי ליצור קשרים עם בני אדם, וגם כדי להרגיש בנוח. העור של הכלב מכוסה בבלוטות חישה. הבלוטות החישה עוזרות לכלב להרגיש את הדברים שמסביבו. הכלבים גם בעלי פרווה עבה, שמגנה עליהם מפני פגיעה.

החושים של הכלב עוזרים לו לחיות חיים מלאים ומספקים. הם מאפשרים לו לשרוד בטבע, ליצור קשרים עם בני אדם, ולחוות את העולם בצורה ייחודית.

תפריט נגישות